Kuidas valida suverehve

Eestis on suverehvide ja talverehvide kasutamine täpselt reguleeritud seadustega. See sätestab, et:

  • Suverehvide kasutamine on lubatud 1. märtsist kuni 1. detsembrini
  • Talverehvide (naastrehvid või lamellrehvid) kasutamine on kohustuslik alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini
  • Naastrehve võib sõidukil kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral võib naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini.

1. Auto tootjatehase ettekirjutus

Rehvi valik tuleb teha vastavalt sõiduki tootjatehase ettekirjutusele. Tootjatehas on iga auto tehnoandmetesse märkinud ühe või mõned heakskiidetud rehvimõõdud. Samuti on tootjatehas valinud ettenähtud rehvimõõtudele ka vastavad koormus- ja kiirusindeksid. Nende andmetega silt on kleebitud juhiuksele, juhiukse postile või kütusepaagi luugi siseküljele. Kleepsul on lisaks ettenähtud rehvide andmetele ka soovitatav rõhk sõltuvalt rehvidest ja auto koormatusest. Selliseid rehve tulebki kasutada, lisaks tuleb autole ühel teljel alati samasuguste mõõtudega ja mustriga rehvid alla panna.

Suverehve ostes või tellides tee kindlaks rehvide sobivus. Pööra tähelepanu rehvil ja sõiduki andmetes olevatele numbritele, et need oleksid sobivad just Sinu sõidukile. Oletame, et sõiduki andmetes ning rehvidel kirjas 205/55 R16.

  • 205 tähistab rehvi laiust millimeetrites.
  • 55 tähistab protsentuaalselt rehvi kõrguse suhet rehvi laiusega.
  • R16 näitab, et tegemist on radiaalrehviga, mis sobib 16-tollisele veljele.

2. Haardumise kategooria

Rehvidele on määratud ka pidurdusteekonna hinne märja teekatte korral. See on oluline ohutuse punkt, mida ei tasu eirata. Näiteks A- ja C-kategooria rehvi pidurdusteekonna vahe on 80 km/h liikuva auto puhul vähemalt 7 meetrit, mis võib määravaks olla õnnetuse ärahoidmisel nii linnateedel kui ka maanteel.

3. Rehvi müratase

Kuna rehvid ja nende mustrid on erinevad, siis erineb ka nende müratase. Paljudes veebipoodides rehve vaadates on märgitud rehvi kõrvale detsibellidena rehvide müratase. Kui oled vaiksema sõidu armastaja, siis see on punkt, mida peaksid järgmisi rehve ostes kindlasti jälgima.

4. Võrdle hindu

Soodsaimad rehvid ei ole kvaliteedilt alati parimad, kuid tihti võid saada kõrgema kategooria ja kvaliteediga rehvid palju soodsama hinnaga. Selleks tee pärast rehvide valimist kindlasti turu-uuring, et välja selgitada erinevate veebipoodide hinnad samadele rehvidele. Vajadusel mine rehvipoodi, et tutvuda oma valikuga ka kohapeal.

5. Tee eeltööd

Igal aastal avaldatakse mitmeid uuringuid ja teste erinevate suverehvide kohta. Enne ostmist tutvu kindlasti oma ala ekspertide arvamuste ja hinnangutega, et tunneksid ennast igas sõiduolukorras turvaliselt ning ei peaks muretsema võimaliku rehvivea pärast. Lisaks analüüsi ka oma eelmisi suverehve, kas need olid sinu sõidustiiliga sobivad ning töökindlad, et võimaluse korral uute sama mudeli rehvidega jätkata.

6. Ökonoomsus

Õigesti valitud rehvid võivad mõjutada peale auto sõiduomaduste veel ka märgatavalt kütusekulu. Näiteks A-kategooria veeretakistusega rehvidega on kütusekulu 100 kilomeetri kohta pool liitrit väiksem, kui E-kategooria rehvid. See tähendab, et mõne hooajaga on võimalik säästa mitme uue rehvi maksumus.

Kokkuvõtteks tuletame meelde, et ohutus ja töökindlus on rehvide valimise puhul esmatähtsad ning hind ei tohiks olla rehivde valimisel esmatähtis. Tehke oma sõidustiilile ja -eelistustele sobiv valik ning ohutut liiklemist!

7. Taastatud või uued rehvid?

Majanduslikus mõttes on taastatud rehvide ost kasulik ettevõtmine. Korraliku tegija taastatud rehvidel ja odavama klassi uutel rehvidel ei ole olulist vahet. Maailmatasemel uue rehvi mugavus ja pidamisomadused on muidugi paremad.

8. Lamellrehv (aastaringne rehv) või suverehv

Ühest küljest võib tunduda väga soodne ning mõistlik ühe ja sama rehvikomplektiga aastaringselt sõita. Samas kõik rehvimüüjad räägivad, et osta ikka eraldi rehvid, kuna niimoodi on ohutum, turvalisem ja ökonoomsem. Kus on tõde? Lihtne ja aus vastus sellele on see, et lamellrehvid on oluliselt pehmema rehviseguga ning teistsuguse mustriga. Sellest tulenevalt on pidavus sooja ilmaga ning märjal teel tihti oluliselt halvem. Samuti kuluvad pehme kummiseguga lamellrehvid suvel kiiremini ning pidavus kurvides ei ole nii hea. Lamellrehvide aastaringseks kasutamiseks anname pigem sellise tingimusliku soovituse – see on mõistlik ainult siis, kui tegu on väiksema autoga, millega peamiselt sõidetakse linnatingimustes. Muudel juhtudel valige autole eraldi suverehvid ja talverehvid.

9. Mis brändi või tootjat eelistada?

Head Rehvid suverehvide valikus on erinevate tootjate ja erineva hinnaklassiga suverehvid. Lihtsamaks ja kiiremaks rehvivalikuks toome välja mõned populaarsemad rehvibrändide valikud:

Soodsad suverehvid:

Soodsamate suverehvide puhul tasub meeles pidada, et nende vastupidavus ei ole sama, mis premiumklassi rehvidel. Soodsam hind tähendab siinkohal üldjuhul kompromissi pidavuse, kütusekulu ning ka rehvimüra osas. Need sobivad väga hästi autodele, mille mass on väiksem, sõidetakse peamiselt linnas ning on väiksema mootoriga.

Keskklassi suverehvid

Keskklassi rehvid on universaalsed – nendega saavutab üldjuhul pikema läbisõidu, on kütusesäästlikumad ning vaiksemad. Kvaliteetsed rehvid, mille puhul puudub kompromiss kvaliteedi osas. Sobivad nii väiksematele ja kergematele kui ka suurematele ja raskematele autodele.

Premiumklassi suverehvid

Nende rehvide puhul on märksõnaks kompromissitu kvaliteet. Oled raskema jalaga autojuht või otsid maksimaalset pidavust ning juhitavust, samas rehvi hind ei ole määravaks teguriks, siis vali just tipptootja rehvid.


Teised postitused

  • Teknikens Värld 2024 naastrehvitest: parim naastrehv Pirellilt

    Teknikens Värld 2024. aasta naastrehvitestis krooniti võitjaks Pirelli Ice Zero 2, kogudes 110 punkti ja tõestades oma ülimuslikkust rasketes talvistes tingimustes. Rehvide testis hinnati nende sooritust jääl, lumel, märjal ja kuival teel, samuti üldist juhitavust ja pidurdusvõimet. Pirelli Ice Zero 2 osutus parimaks tänu oma suurepärasele haarduvusele ja stabiilsusele, pannes kõrgeima tulemuse kirja enamikus kategooriates. Testivõitja:…

  • Kuidas valida suverehve

    Eestis on suverehvide ja talverehvide kasutamine täpselt reguleeritud seadustega. See sätestab, et: 1. Auto tootjatehase ettekirjutus Rehvi valik tuleb teha vastavalt sõiduki tootjatehase ettekirjutusele. Tootjatehas on iga auto tehnoandmetesse märkinud ühe või mõned heakskiidetud rehvimõõdud. Samuti on tootjatehas valinud ettenähtud rehvimõõtudele ka vastavad koormus- ja kiirusindeksid. Nende andmetega silt on kleebitud juhiuksele, juhiukse postile või…

  • Õige rehvirõhk on turvalise sõidu aluseks

    Missuguse rõhuni tuleks rehve täita?Õige rõhk auto esi- ja tagarehvides on ära toodud omaniku käsiraamatus. Pidage meeles, et soovitatav on rõhku rehvides suurendada vastavalt sõiduki tootja ettekirjutustele, kui veate tavalisest raskemaid koormaid. Rehvirõhu täpseks reguleerimiseks mõõtke ja reguleerige seda KÜLMADEL rehvidel. Samuti ärge unustage rehvirõhu kontrollimist tagavararattal, mida peab säilitama kõrgemana esi- ja tagarehvidele soovitatust…